FIRST TRACK MEET

Efter träningen i fredags! Fast detta är lååångt ifrån alla tjejer i laget;D
Bussresan till the track meet! Haha Paige "I cant see myself"
Going home! We got home at like 7.10pm.. Track all day long.

 

Klockan sju imorse hämtade Savannah upp mig. Vi åkte till skolan för att kliva på bussen som skulle ta tjejernas och killarnas track team till the meet! Vi åkte till Jacksonville som ligger typ 1,5 timmar från Tremont. När vi kom fram såg jag alla andra lag, och alla tjejer såg jättesnabba ut så JAG VAR FETT NERVÖS. Det var jätte mycket som hände runt omkring en, folk överallt! Jag visste inte när, hur, eller var jag skulle springa. Men efter att vi strosade omkring där ett tag och gjorde oss klara, känndes det lite bättre. Kollade på andras race och höjdhopp mm. Jag hade lånat ett par spikes av Samantha, första gången jag provade dom och jag skulle springa i mitt första meet med dom. Mycket nytt på en gång!


 

Jag skulle springa i 800m loppet. Det var läskigt/nervöst/spännande i början precis innan en snubbe sköt pistolen och man sprang iväg! Kom trea i mitt lopp, så jag var inte sist WIHO. Det var ett innomhus tävling så det gick typ inte att andas efteråt, fett konstig känsla. Folk gick runt och hostade och försökte andas normalt, luften var inte spec frisk haha. Någon timme senare sprang jag 400m loppet. 2 varv runt en innomhustrack. Innan loppet stod vi som väntade på att springa mot varandra, och pratade med varandra! Amerikanare är verkligen sociala, underbart! Snubben sa ännu en gång, on your mark, get set och sen kom skottet och då vare bara att springa! Det var tre heats i 400m, jag var i det andra heatet. Kom först i mitt heat:D!!! YAY Om jag minns rätt så sprang jag på 1min 10sek, är nöjd med det eftersom det var första gången! Allt som allt kom vårat lag tvåa! GOOD JOB LADIES!

 

Track är så himla roligt, förutom när man springer och tänker vafan gör jag detta för? Folket är roligt och vi har kul tillsammans! Bussresan på vägen hem.. LOL. Killarna på bussen sjöng (skrek), deras tränare också haha. Killarna sjöng Hey, Hey baby, oh ah, I wanna know, If you be my girl. Sen sjöng dom Heeeey, Heeeey Frida, oh ah, I wanna know, If you be my girl! Haha det var roligt.  Nästa gång ska vi typ ha en tävling, killarna mot tjejerna också ska vi sjunga!!!! FUN.

Kommentarer
Postat av: Fjonkan

Grattis!!!

2012-03-04 @ 09:36:10
Postat av: cornelia

Så himla kul, grattis:D!

2012-03-04 @ 10:04:19
URL: http://appple.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0