ÄR DU GRINFÄRDIG GRISAPA

WE WENT SKIING IN IOWA!
På bilden ser vi Haily, mig, Savannah (min granne), Jade och Hannah. Det var lite läskigt att åka slalom här i USA för det var så himla många som provade för första gången. Inte alla visste hur man stannar så det kändes lite riskablet ibland haha lol. Vi hade strålande sol (okej kanske inte just på denna bild) och det var runt 0°C. Vi hade en mycket trevlig dag i skidbacken!

 

Jag har genomfört två track träningar nu. Det känns stabilt! Det är optional prectices now och de mandatory har inte startat ännu. Det är lätta träningar, eller inte superduperlätta men dom är helt okej. Har en känsla av att detta är lugnet före stormen... buhu. Jag har lyckats övertala Paige att göra track!!!!! ÄR SÅ GLAD ATT HON ÄR MED DÄR OCKSÅ! Haha det roliga är att hon gjorde track hennes freshman year och då var det så jobbigt/tråkigt att hon lovade sig själv att aldrig göra det igen. Men så kom jag in i bilden och övertalade henne att göra det MOAHAHA. Men det kommer att bli kul. Träningarna hittills har varit roliga:)

 

Jag kan också meddela att jag har ändrat mitt schema! YAY jag är inte i algebra längre! WIHO. Bytte från algebra I föööör att truth is, jag kommer typ aldrig ha användning för det, och mina betyg här räknas inte när jag kommer hem till Sverige såååå.. bye bye algebra! Istället ska jag ta ACP eller vad det hette. Det är min volleyball coach som är läraren. Mitt schema kommer se ut såhär på B days: ACP typ datorer och grejer, Art, (Lunch), Web Design, PE (idrott) = ingen homework. Chill dag eller vad. Love it. A days är fortfarande samma, Novels (läsa en bok under lektionstid och diskutera lite allmänna saker) US History, Studyhall, Bio II.
Skolan här är långt ifrån gymnasium i Sverige. Dock kan man väl välja svårare klasser, men det är fortfarande inte på samma nivå.

 

Nu ska jag fortsätta läsa denna bok eftersom det är due tomorrow och jag är lite efter i läsningen haha.
Boken är förresten fett bra. Om ni vil läsa en bra bok läs denna bok!

Kommentarer
Postat av: Hilve Halvegård

Du har schyssta rubriker :-)

2012-01-22 @ 23:27:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0