Trust is like a paper, once it's crumpled it can't be perfect.

Spelade Apples to Apples i helgen men några kompisar. Det är ett spel då man lägger upp ett kort med ett ord - i detta fall chunky. Sedan ska alla spelare försöka lägga ett annat ord som matchar det ordet! Jag tyckte denna kopmbination var optimal... lol
Bild från i helgen då jag och Erin went prom dress shopping!! Köpte ingen klänning, provade bara. Det finns mängder av olika varianter av alla klännignar. Det är skoj att testa alla olika klänningar haha.

 

Vicky om 125 dagar tills jag kommer hem:
Hej, jag funderar på att också åka till usa efter ettan, men vilken klass hamnar med där? asså är det de personerna som har två år på high school kvar?
Och en del som har varit i usa säger att de är mycket barnsligare än oss i sverige vid den åldern, stämmer det?
Tacksam för svar :)

SVAR: Vilken klass man hamnar i när man kommer till USA beror på skolan. En person som jag var i NYC med, hon är 93a och blev en junior på sin skola. Jag är född 94 och är en senior på min skola. Jag kommer att ha två år kvar i min svenska skola när jag kommer hem igen och mina kära klasskompisar i S10C kommer att ha ett år kavar... BUHU men det är värt det!
Jag vet inte om jag skulle säga att de är barnsligare... Det som är annorulndare här är att man kan ha lektioner med både freshmens till seniors. Åldersskillanden är fyra år och det gör rätt mycket. Jag tycker att det känns som att ungdomarna här är "barn" längre än vad vi är i Sverige. Här ringer klockan i skolan så att alla ska ha koll på tiden. När jag sa att vi inte har någon klocka i Sverige var det någon som sa ba, WHAAAAT hur vet du när du ska gå till lektionen då?!?!.... Skolan håller koll på eleverna och det är inte så mycket eget ansvar. Föräldrar i USA har också mer att säga till om än hemma känns det som. Typ angående vilka du umgås med, tider du ska va hemma osv.
Fick du svar på din fråga?:)

Kommentarer
Postat av: Cornelia

Shit vilken fin klänning!!

2012-02-14 @ 14:21:13
URL: http://appple.blogg.se/
Postat av: Hilve Halvegård

Hur står du med foten...?

2012-02-14 @ 18:08:17
Postat av: Fjonkan

Den där Hilve är en uppmärksam kille:)

2012-02-14 @ 19:26:50
Postat av: Vicky

Aa, tack så mycket :)

2012-02-14 @ 19:30:47
URL: http://vickybergman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0