11 September

Tio år sedan 9/11 och det har inte gått att missa här. Vi har sett en film om 9/11 på skolan och de visade även en film i matsalen för alla elever och rektorn pratade. I fredags ställde vi oss upp under en lektion, hedde (ett bra ord)handen på hjärtat och sa den amerikanska-flaggan-versen.

Det har vi faktiskt gjort ett antal gånger i skolan -  ställt oss upp och hållt/hållit/hett höger hand på hjärtat och sagt den amerikanska-flaggan-versen, eller vad den kallas. Det är såååå mycket annorlunda än i Sverige! Alla klassrum har en amerikansk flagga. En annan grej är att varje dag i skolan, på andra timmen så under min US history class och art class säger de alltid dagens lunch, aktuell info, om någon sport har en match, konstiga lagar och vilka som fyller år mm i högtalarna. Det är en rolig grej tycker jag. I vissa klassrum sitter stolarna ihop med bänkarna vilket är rätt drygt. Okej, nu kom jag in på skillnader mellan USA och Sverige men det är såååå mkt annorlunda. Lika bra att fortsätta haha. Älskar high school spirit, den är ju heeelt underbar! Varför har vi inget sådant i Sverige för? Hade varit galet roligt ju!
Homecoming börjar närma sig och vi har röstat (eller jag var sjuk då men) fram en färg och en film för homecoming week. The senior color is hot pink och filmen är Hitta Nemo! Temat för homecoming är pixar, ni vet den där lampan som hoppar runt på filmer? Att säga Mr and Mrs till lärnarna och också annorlunda, och att tänka på att inte säga typ shit i klassrumen för det är typ ett dåligt ord. Vet inte om det är ett dåligt ord i Sverige men jag tror inte att det är det. På tal om bad words, när vi åkte pep bussen hade de en cd med massa låtar och sen kom nån på att de hade en låt där med ett fult ord så därför fick det lov att hoppa över den låten... så är det verkligen inte i Sverige!
.
Hmmm mer skillnader... duschen är konstig haha. Man måste liksom ha varmt vatten för att kunna ha nån sprutt i duschen. Knepigt att förklara men det är en av många småsaker som är annorlunda. Att gå till kyrkan är annorlunda, dock var jag inte där idag, kom hem sent  igår! Juste, innan en match en gång stod laget i en ring och bad. Maten, annorlunda = fet = god. Gratis påfyllning av dricka på restaurangerna, det är sweet även fastän jag inte gillar kolsyra men haha. Finns ju alltid lemonade!
.
OKEEEEEEJ vad har jag gjort i helgen dåee?? Idag har jag räknat matte, fattar inte vad vi håller på med, har aldrig gjort den matten vi gör här. Några timmar senare kom Megan and Josh hit och de hade deras fyrhjuling med sig! Så ikväll körde vi fyrhjuling, KUULT. 
YAAY!!! Jag vet, jag har flip flops haha. Btw, bonden har börjat skörda majsfältet, det är inte grönt längre!
Igår, igår var jag ju på SIG FLAGS (länk) WIHOOOOOO FETT VAD ROLIGT! Åkte massa galna grejer och jag älskar sånt! Fast jag ballade ur på en snurrgrej som snurrade runt så jäkla mkt. Stod i kön med några först och kollade på de som åkte innan. De såg glada och förväntansfulla ut när de satt där och skulle snart börja snurra. Man blev yr av att kolla på den snurrande grejen. När de kom ner igen såg det inte lika glada ut. De såg spyfärdiga ut... Så jag skippade den, ville nämligen kunna äta på glass placet som vi skulle gå till efteråt HEHEH. Gjorde ett bra val för glassen var supergod.
Det började regna lite, sååå vi passade på att åken en sån hära stock som åker på vatten och man blir blöt. Det regnade ju ändå så varför inte, vi skulle ju bli blöt hur som helst! MEEEEEEEEN då såklart började det spöregna, himlen öppnade sig och det bara forsade ner!!! Och där satt vi i våran lilla stock som sakta men säkert tog sig framåt. Jäklar vad blöt vi var efteråt. Heeeelt dyngsur! Vill ni veta det roligaste med detta? Jag hade en vit tröja.......... haha, aja som tur var hade Caleb vunnit en megastor tshirt som jag tog haha.
I fredag var jag ju på football gamet (haha hej svengelska) och det var lika roligt som alltid!! Fast vi vann inte... men de spelade (tydligen) bra! Snart fattar jag spelet haha

Kommentarer
Postat av: Syrran

LOL :)

2011-09-13 @ 07:56:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0