tralalalala

Alice om Canoeing down the Mackinaw:
Suttit och läst igenom hela sidan med inlägg, gud va kul du verkar ha! Nästa fredag åker jag också till USA! Men måste bara fråga, hur har det varit för dig med språket? Var det svårt/ovant i början? Hur är det när du pratar med vänner och familjen?
SVAR: Vad roligt, lycka till!!! Jag tycker att det är ovant i början men nu har jag varit här hos värdfamiljen i 10 dagar så jag börjar vänja mig. Första gången man vaknade upp hos värdfamiljen och när man gick ner till dem på morgonen var det konstigt att prata engelska. Min hjärna var mer inställt på svenska då plus att jag var trött! Det är en omställning att gå från att bara snacka svenska till engelska. Här måste du prata engelska annars fattar ingen vad du säger haha. Men det går lätt att ställa om sig till engelska, jag lovar:) Jag trodde att det skulle var jätte svårt i början men det var inte så svårt nu när jag tänker efter!

Det går bra att prata med värdfamiljen, och om jag inte förstår är det bara att fråga. Med vänner går det också bra att prata men det är svårare att hoppa in i samtal eller vad man ska säga för det pratar fortare och så fort man tänkt säga någonting har de typ bytt samtalsämne. Men efter någon vecka till tror jag att det kommer gå bättre :D
Jag hade med mig djungelvrål från Sverige och det är så himla roligt att se amerikanarnas miner när de äter dem. De har typ inte saltlakrits här så de tycker att det är jätte konstigt/ smakar illa. Vissa har spottat ut den eller bara slickat lite på godisen sedan slängt den. Andra har härdat och käkat upp hela godisbiten. MOAHAH

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0