Kirrat schema och spanat in skolan

Skypade just med min mamma och pappa och syster för första gången sen jag kom hit! Visade dem runt i huset med webben på datorn. Det funkar ju de också:) Det var roligt att snacka med dem igen! Många har sagt att jag ska lägga upp bilder på huset. Lugna er bara, jag skaaaaa. Tänkte lägga upp på grannarnas hus också för husen är så coola haha :D och så amerikanska!

Idag var jag på skolan och valde klasser (eller valde och valde en counselor hjälpte mig). Här går man inte i en klass som man har alla lektioner med utan man väljer klasser=ämnen. För er som missat det så kommer jag att vara en senior = sista året =  Grade 12 = fett nice.
På Tremont High har man 8 klasser men man har bara 4 per dag. Därför finns det one A Day and one B Day. 4 klasser på A Day och 4 andra klasser på B day. Och det börjar med en A day sen kör man bara varannan dag A och B.
Mina klasser är följande:
A DAY
1st Block: 8:00-9:25
Film Studies - ska typ kolla på film och jobba om dom sedan. (ofta det ens är ett ämne??)

2rd Block: 9:30-10:55
U.S History - ja amerikansk historia

Lunch: 10:55-11:25
Antingen köper man där eller tar med. Samantha (granne) sa att det var subway eller typ pizza(om jag kom ihåg rätt) varannan fredag, så fredagar var den bästa dagen. Länk till lunchmenyn

3rd Block: 11:30-12:55
Spanish I - Spanska ett, hon sa att jag borde klara av det för att det inte var så svårt. Annars får jag byta om jag inte tycker om den eller att det är för svårt. Så är det med de andra klasserna också förresten.

4th Block: 1:00-2:25
P.E - Physical education, som är typ idrott. Fanns tre olika, en där man typ lekte lekar och provade olika sporter, en där man inriktade sig på träning och gjorde ett eget träningsschema, och den tredje var typ att styrketräna och lyfta vikter.

Efter det är det någon slags Activity period, vet inte riktigt vad man gör men eftersom jag är senior så får behöver jag inte gå på den wihoo:)
B DAY
1st Block: 8:00-9:25
Algebra II - Matte, hmm får se hur det går! De har inte samma mått som vi i Sverige men algebra ska väl gå bra. Annars kan jag ju byta ;)

2rd Block: 9:30-10:55
Draw/Paint I - Bild, haha det lät chill och jag vill inte ha så jobbiga klasser så hoppas detta blir bra:) Jag sa att jag inte kunde rita och hon sa det inte var något problem. King;)

Lunch: 10:55-11:25
MAT MMMM GOTT

3rd Block: 11:30-12:55
Biology II - Handlade om kroppen typ, tror att det kan vara likt de vi har haft på friskvården i skolan men jag är inte säker. Får se hur det går, annars byter jag till en lättare klass:) Inte för att jag tror att det kommer vara svårt för att jag har hört att den amerikanska skolan är mkt lättare än den svenska men... jag undviker helst jobbiga saker hehe.

4th Block: 1:00-2:25
Study Hall - En lektion där man får göra sina läxor. Så himla underbart.
-------------------------
SPORTER
Snackade med någon som var ansvarig för sporterna. Det blir antingen volleyboll eller cross country = löpning. Om jag går med i volleyboll så är det inte säkert att jag får spela eftersom.... jaa jag har aldrig spelat förut så jag kommer ju vara sämst av alla. Om jag går med i löpningen så får jag vara med och tävla för att de söker tjejer som vill vara med. Det är rätt få som är med just nu. MEEEn då äre ju såhär att volleyboll är mkt roligare och det är mer en lagsport och jag tycker om lagsporter.  Vilket dilemma va??
Måste bestämma mig på onsdag för då börjar träningen och sedan är det TRY OUTS... hjälp vad läskigt.
Checka in skolan:
the gym
girls locker room
girls locker room
Taggad tjej, matsalen i bakgrunden. Kolla golvet, det är så blankt att man kan spegla sig i det ;)

Kommentarer
Postat av: johanna

alltså äre lite dreamlife du lever nu eller????

2011-08-09 @ 01:47:17
Postat av: sandraaa norbaaaa

ÄR SÅ GRYMT AVIS!!!!!!!!!!!!!!

2011-08-09 @ 02:41:30
Postat av: Sandra L

Så sjukt kul du kommer ha det! Är inte bara liite avis..

2011-08-09 @ 15:13:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0