First Day of High School med meraaa

Savannah, min granne, kom och hämtade mig kl 7 för att hon skulle tanka och för att hon skulle visa mig var mina lektioner var. Jag var nervös på vägen dit men när jag väl kom fram till mitt skåp släppte det. Alla var som så glada och trevliga(!!!). Det gillas. Min första lektion var Film Studies. Det stod på tavlan vart man skulle sitta men det såg inte jag. Satte mig på fel plats men det gjorde inte så mkt, var ju bara att byta haha;) Fick homework redan första lektionen....... wtf
Andra lektionen var US History, läraren är asm och jaa det verkar helt okej. Denna dagen var från kl 8 till kl 11, kortdag med andra ord. Därför fick vi ingen lunch vilket betydde att jag hade den omtalade skollunchen kvar. Vart ska man sitta liksom? Det problemet fick vänta.
Lektionen efter US History var Study Hall. En klass där man gör läxor. Kommer bli bra tror jag! Sista lektionen var Biology II. Dit hittade jag inte men det en i min Study Hall visade mig vart lektionen var, tur det.
I den klassen var det en som ba "Is it a diamond on your tooth". Jag ba jaaa, fast inte en riktig (för er som inte vet har jag som ett tantsmycke på tanden). Sen han ba ÅHHH COOLT, sedan sa(skrek) han det högt i klassrummet och alla vände sig om för att kolla.... Sen dess har jääättttemånga velat kolla på min lilla blingblinggrej. Det är faktiskt konstigt att så många ba WOOOOOOW that is so coool. Det är tydligen ingen här som har sett ett tandsmycke förr haha! Okej nog om detta..
I torsdags var andra skoldangen = igår, och det var även första skollunchen. Fried chicken med potatismos. Idag var det Pizza Hut och Chocolate Chip cookie, gott men inte det nyttigaste haha. Okej nämen lunchen, var satt jag??? vilket bord???? Det är så att man sitter vid ett visst bort, det är liksom grupper som på film. Konstigt, ja men det är så det är. Satt med några från volleyballen. Det var verkligen bra att volleyballen startade innan skolan och att jag var på poolpartyna(?) så att man har träffat lite folk innan allt drar igång.
Annars då, jag har träning dirr efter skolan, hell week är över så det är inte lika jobbigt längre (ps fortfarande jobbigt och jag är fortfarande sämst:D). Ikväll har jag varit och kollat på när Tremonts football team hade träningsmatch. Första gången jag såg amerikanskt fotboll! FETT! Sedan åkte jag till en kompis som hade en bonfire och där chillade vi med BLÅA PLASTMUGGAR. HUR UNDERBART??? De hade världens gulligaste kattunge där också hihi.
Nejnuu måste jag sova, godnatt (eller godmorgon kanske är mer passande) Sverige!
KOm på en till grej, böckerna man får här är jäkligt tunga, stora, tjocka och otympliga om vi ville veta
Åt Swedish Meatballs till middag ikväll. Min värdfamilj tyckte väl att det passade haha. Det smakade faktiskt gott! Och godiset Swedish Fish fick jag av Josh and Megan. De frågade om jag hade smakat det förut och jag svarade att vi inte har det där i Sverige(eller vi har något liknande på lösvikt med inte denna förpackning). Men nu vet jag hur det smakar! Knäppt att vi inte har det i Swedish Fish i Sverige.
Okej detta blev osammanhängande godnatt

Kommentarer
Postat av: Anonym

Finns Swedish fish på IKEA men dom e från malbou (elr nåt liknande kmr inte ihåg)...

2011-08-21 @ 22:31:20
Postat av: tove englund ;)

hej frida! malin tipsade mig om din blogg ;) vad spännande att va i usa, är såå avundsjuk =D

2011-08-22 @ 20:47:10
Postat av: Timmargit

Great .Now i can say thank you!

2011-09-08 @ 08:02:08
URL: http://timmargit.blog-howto.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0