I'm home

Jag är hemma! Eller jag har snart varit hemma en vecka. Flyget hem gick bra och jag träffade massa trevliga utbytisar på flygplatsen i New York så jag behövde inte döda 5 timmar ensam! Det var knäppt att prata svenska igen. Jag snubblade på orden och kunde inte riktigt prata normalt. Efter några timmar gick det bättre! Och efter några dagar är det som vanligt igen. Men jag drömmer fortfarande på engelska. Mamma ringde och väckte mig imorse och då svarade jag på engelska haha.

Det ändå som är annorlunda här i Sverige är typ att dom håller på att bygga om inne i stan och det är vägarbeten överallt. När jag klev in i mitt hus för första gången på 10,5 månader kändes det som att det var igår jag sist var hemma.. Galet vad tiden går fort!

Jag har inte så mycket mer att säga här på bloggen. Jag är hemma, mitt underbara utbytesår är över. Det var jobbigt att lämna USA, grinade som ett litet barn när jag gick igenom säkerhetskontrollen så snubben som stod där erbjöd mig näsdukar och han sa att jag fick ta så många som jag behövde... hehe.

Jag har med mig många fina minnen tillbaka till Sverige. Jag är glad att jag åkte, detta åt går inte att jämföras med någonting annat. Jag har vänner för livet på andra sidan Atlanten. Jag kommer åka tillbaka, for sure!!! Måste ju hälsa på min Sida (aka Paige). Love you girly! And I miss you buddy...

Jag önskar er som åker till hösten lycka till och försök göra det bästa av ert utbytesår! Ge inte upp när det går tungt, det kommer bli bättre! Det blir inte roligare än vad man gör det till.

Hejdå kära läsare som är sämst på att kommentera, men jag gillar er ändå <3


Kommentarer
Postat av: Helena

2012-06-21 @ 06:58:11
Postat av: Helena

Jag har följtvdin blogg under hela tiden du har varit borta och jag är så himla stolt över att du åkte. Glad är jag över att du haft det så bra och nyfiken att få träffa dig på midsommar!

2012-06-21 @ 07:01:02
Postat av: Paigeeeeee

HOLD UP!!! You said "hejda" as in... You're done with this blog? Noooooo sad:( jag gillar inteee... And yeah you better visit me! Du ar min svensk! du kommer to amerika!

2012-06-22 @ 03:22:27
Postat av: Klara

Hej Frida!
Jag har följt din blogg ett bra tag nu och jag ler alltid när jag läser den. Men du gjorde mig rörd när jag läste ditt hejdå-usainlägg. Jag önskar dig all lycka i framtiden. Kör hårt och kick ass! Många kramar <3

Svar: Vad roligt att du har läst min blogg! Hoppas den har varit lite intressant iaf! Tack så hemskt mycket det ska jag;)Kram Frida
Mitt namn är

2012-06-24 @ 12:38:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0