Amerikanska ambassaden

I tisdags flög jag och mamma till Stockholm. Igår, onsdag, hade jag tid på ambassaden för personlig intervju som man måste göra för att få ett visum.
Först gick man igenom säkerhetskontorollen för att ens komma in på ambassaden. Snubben som jobbade där sa att jag var "clean as a baby" så jag fick komma in haha;) Sedan fick man gå in till själva huset där man fick en nummerlapp. När nummer 81 (haha ofta jag kom ihåg mitt nummer) stod på tavlan var det min tur att lämna alla papper som skulle lämnas. Efter det var det en lång och tråkig väntan. Satt på en stol och bara väntade. Det jobbiga var att det inte fanns någon klocka på väggen och man fick inte ha mobil eller nått med sig in så jag visste inte hur länge jag väntat hehe.. Aja, tillslut ropade dom upp Frida Jonsson, window F please och då fick jag gå dit.  Det satt en tjej i luckan som sa (på engelska såklart) ba åhh vad kul jag ser att du ska gå på high school och hon frågade vart jag skulle, om jag hade pratat nått med min värdfamilj och om jag hade några värdsyskon. Medan hon pratade stämplade hon och skrev under mitt DS2019. Sedan önskade hon mig en trevlig resa! Besöket tog ca 1,5h. Den lilla intervjun tog kanske 1 min så de andra 1h och 29 min var väntetid..
Nu känns det skönt att äntligen ha fixat visum :D 26 dagar har jag kvar i svea rike. 15 av dom ska jag jobba...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0