????? och svar

Elsa om Volleyball:
Hej! Haha, har suttit och streckläst din blogg! Så bra! Förresten gjorde du ngt delstatsval? Isf vad?:)
SVAR: Nämen vad roligt, tack! Jag gjorde inget delstatsval.. du kan läsa ett mer utförligt svar på den frågan här:)

Elsa om Volleyball:
Jo, juste vad tycker du om Illinois?:D
SVAR: Jag har varit här i Illinois i exakt en vecka men hittills tycker jag att det är bra! Det är majsfällt och andra odlingar överallt men det är bara coolt tycker jag. Jag bor lite ute på landet men det är nära till shoppingcentrum och större städer om man vill dit:) Jag ska faktiskt till Springfiled (Illinois huvudstad) ikväll, det tar typ 45 min med bil.
Första dagarna jag var här var det hög luftfuktighet även fast det hade varit mycket högre luftfuktighet tidigare. Man kan vara ute i shorts och linne på kvällen utan att frysa, så det är skönt:) Det återstår att se hur kall vintern blir och hur mycket snö det kommer! Min värdpappa sa att det börjar bli vår i mars någon gång... Oj nu snackar jag väder haha vet inte ens om det hörde till frågan men aja!

Anonym om Volleyball:
hej! det låter som du har det sjukt bra!!
jag har två frågor, har det hänt hittills att du eller någon annan har sagt nått och så fattar du/dom inte vad du säger?:p och sen hur är maten där? är allt så "fett" som man har hört?:)
SVAR: Hej på dig, jodå det är inte helt fel! Jaa de säger rätt ofta ord jag inte fattar men då frågar jag bara vad det betyder. Sedan gör jag av någon konstig anledning konstiga miner när jag inte fattar och haha så ibland behöver jag inte ens fråga vad orden betyder för att dem förklarar när de ser att jag inte förstår. Men jag förstår för det mesta hela sammanhanget och ibland kan man strunta i orden man inte förstår. Fast det är bra att fråga om man inte förstår! Och dem förstår vad jag säger, annars är det jag som får förklara. Det går faktiskt rätt bra med språket trots allt :)
Ja, jag tycker att maten är onyttigare än vad jag är van vid i Sverige. Precis som man har hört. Typ flingorna, i Sverige äter jag All Bran flingor som känns rätt nyttiga. Här är flingorna som ska vara nyttiga söt (tycker jag)..  Men den feta/söta maten är (tyvärr) god!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0