Söndag 7/8

Cornfields så långt ögat kan nå! Ca 2.30 m höga.. Kortet är taget från balkongen:)

Var som sagt i kyrkan idag. Det var hmmm typ som en vanlig kyrka. Träffade några andra ungdomar där men hann inte snacka med dem. Efter kyrkan for jag och min värdmamma, hennes son Joshua och hans fru Megan till Pekin och åt lunch på Taco Bell. GÖttt! Men det är lite klurigt att veta vad man vill ha. Vi har käkat ute flera gånger (okej tre gånger) men jag har ju ingen aning om vad som är gott eller någonting. Menmen jag får ju prova mig fram!
Efter lunchen for vi till Walmart, som är värsta stora mataffären, eller dom har typ allt man kan tänka sig där. Cindy köpte en pool towel till mig. Hon ville att jag skulle ha en sådan! För att dom är större!  På tisdag ska Hailey komma och hämta mig sen ska vi på pool party, coool.
Åt grillat till middag, yummie! Åt majs också och de hade smör på sprayflaska hahaha det var ändå rätt praktiskt!
Gick ut på en prommis efteråt för att smälta ner den hemmagjorda chocolate chip cookie with homemade ice cream. Gick längs efter majsfältet och det flög runt sånna här flugor med en lampa som lyser ni vet?:) Lightning bugs, dom var coola!
Klockan är 22.15 här och jag hade tänkt att gå och lägga mig. Ska upp tidigt imorgon för att vi ska go out for breakfast in Peoria. Imorgon ska jag även till skolan och välja klasser, goooooonatt:)

Kommentarer
Postat av: Helena

Läser alla dina blogginlägg! Och det är så kul att läsa vad som händer och fötter "over there"

Hur ser det ut hemma hos familjen? Och ditt rum?

2011-08-08 @ 08:57:30
Postat av: Helena

Kom på en sak: Vad kallas "Onepiece" i USA? Ska söka på Ebay, men får inga träffar. Gissar att "Onepiece" är vårt försvenskade namn....

2011-08-08 @ 09:24:20
Postat av: Anonym

Kan du inte ta kort på ditt hus och ditt rum?:)

2011-08-08 @ 09:24:42
Postat av: Nils

Faan va coolt med majsfält! :D Se filmen "children of the corn" det skulle passa dig perfekt med tanke på vart du bor haha:D

2011-08-08 @ 10:34:39
URL: http://accordingtonils.blogg.se/
Postat av: Julia

Så himla kul för dig Frida! Hoppas du har det superbra under din tid i USA. :) Har också velat åka som utbytesstudent, men vågar typ inte haha.

2011-08-08 @ 13:49:10
URL: http://detarjulia.devote.se
Postat av: Cornelia

Jag börjar tyå gråta för att jag är avis och för att det verkar så himla underbart och för att du har det så bra:( och hehe det är ingen överdrift att jag börjar gråta

2011-08-08 @ 16:02:44
URL: http://appple.blogg.se/
Postat av: Monica

Bloggen fungerar som en mycket bra dagbok både för dej och för oss

som läser den, perfekt! Kramar Moster

Ps Hoppas det gick bra för dej med skolvalenDs

2011-08-08 @ 21:09:02
Postat av: Ellen - College USA 2011

Det där ser ju helt underbart ut ju :D

2011-08-12 @ 11:00:27
URL: http://ellenbratt.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0