I feel you're far from believin' it

Idag kom ansökningshandlingarna och mamma har skrivit ut de. Det är regler för mig och mina föräldrar, ett bildkollage och det personliga brevet + mycket mer som ska fixas och fyllas i. Det var 19 papper att fylla i på engelska.. haha jao nu börjas det! Jag var hos syv:en för någon dag sedan. Men hon lät inte så positiv, bara för att skolsystemet ska göra om så det blir knepigt när jag kommer tillbaka. Hoppas det löser sig på nått sätt, annars blire inte roligt:( isf blir det troligtvis också slutet för den här otroligt fräna bloggen, det vore ju synd hehe...

 


Kommentarer
Postat av: Katt

sv. Hej, har inte pratat med min syv än. Jag är en skjuta-upp-människa. Så nej, inte gjort det än, borde kanske ta mig dit imorgon på min håltimma och fixa en tid iaf ;) det kommer hur som haver komma upp en blogginlägg om det :D Så din syv var inte positiv alltså :/ Men eftersom min erfarenheter av syvare inte är den bästa. Ofta har de inte så stor koll, och alltid lite småtvekande till nya saker.. hoppas ju att det inte ska vara alltför svårt.. Jagmenar, ett år borta är ju ine så mycket, och det kan väl inte vara farligare än att man får läsa någon extra kurs/slippa läsa nåt?

kram

Postat av: Katt

sv. att gå om :O det verkar ju bara så jätteknäppt :O ska ta o snacka med min syv typ direkt... även om det där gör mig lite rädd :/

Postat av: Isaaaaa

Åååh nej jag lider verkligen med dej! Min skola tyckte att de inte behövde några mera studerande till min linje nästa år 2011. Så det betyder att jag blir utan en klass då jag kommer tillbaka, vilket har fått mig att överväga hur jag kommer att göra men jag gick iväg till studiehandledaren och frågade hur det kommer bli. Hon sa att chansen att de tar in nästa år är ganska liten, om de tar in får jag en klass. Antagligen tar de inte in några nya och då blir jag utan klass, men då har jag tydligen rätt att ta ett års ledigt från skolan utan att min plats försvinner. Så då tyckte hon att jag får fortsätta i min nuvarande klass även om jag missar ett år, sedan skulle det bli knepigt med alla kurser men det skulle de försöka pussla ihop sa hon. (= Nu bor jag i Finland, så jag vet inte äns om det står i lagen eller om det bara är nån skolprincip (?) Och om man går om ett år känns det som att man förlorar massvis med tid, men på något sätt löser det sej nog ändå! :D

2010-11-20 @ 13:49:18
URL: http://isaiusa.blogg.se/
Postat av: Anna

Hej Frida! Jag ska också åka på utbytesår till USA efter ettan. Och både min syo i högstadiet och nuvarande i gymnasiet har varit positiva till att jag ska åka och de har liksom sagt att när man kommer tillbaka så löser allting sig. Och att om de görs om så mycket så kanske de som jag börjar i samma klass med ligger före i något ämne och efter i något annat så de går alltid att kompletera och att de inte är några problem alls. Utan att om du vill åka utomlands ska man få göra de utan att någon stoppar dig! =) Kram på dig!

2010-11-30 @ 17:26:38
URL: http://prepared.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0